I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

salam ..
hari ni aku nak cerita pasal
persiapan befday family ..
1. datang rumah nenek
. aku dengan eiein datang rumah
nenek lebih kurang pukul 9..
itu pun mama dengan ayah yang hantar ..
sebabnya mama nak pergi kerja ..
itu yang hantar aku dengan eiein sekali ..
tak 2 3 kali nak ulang alik ..

2. tolong nenek kopek bawang
. mula2 eiein yang kopek bawang ..
aku pula baca novel ..
ingatkan nak kopek bawang lambat sikit
tu yang buat dulu ..
tengah2 baca novel pak cik aku tu
nak sindir2 aku pula ..
katanya
" adik kopek bawang sorang2 ke ..
pka mana ? dia tak reti nak kopek bawang ke ?
atau dia malaz ?"
aku diam je . ingat aku tak dengar lah tu ..
memang aku kusyuk baca novel ..
tapi aku belum pekak lagi ..
esh sakit je hati aku ni ..
ujung2 aku kena hentam pula ..
tak apa aku tak kisah sangat ..
malas nak ambil hati sangat ..

. lepas je pak cik aku cakap macam tu ..
aku terus kopek bawang ..
malas nak dengar sindiran dia lagi ..

. eiein kopek sikit je ..
selebihnya aku yang buat ..
eiein sampai menangis kopek bawang
adoiiiii tak boleh pakai betul budak ni
baru kopek sikit dah meleleh air mata ..

. turn aku pula kena buat sampai habis ..
air mata tak keluar pun ..
relax je aku buat
( berlagaknya aku hha !)

. dah siap kopek bawang
aku sambung baca novel balik
sampai habis ..
akhirnya habis juga novel tu aku baca ..
lepas ni siapa2 nak pinjam, pinjam lah ..
( baik kan aku . hha ! perasan betul )

. punyalah sedap2 rehat ..
ayah dengan mama pun sampai rumah nenek ..
ayah beli keropok basah dengan mee ..
ayah suruh aku goreng keropok
dalam 2 3 batang ..
aku cuma potong je .. yang goreng eiein ..
hha ! padan muka dia ..

. lepas dah siap aku terus tengok tv
penat gila kot ..
(penat macam banyak je buat kerja)

. tengah syok2 tv aku
terus terlelap ..
hha !
bangun je dari tidur, mama
ajak pergi ambil kek dekat kedai ..
adik aku yang kecik tu nak ikut
tapi mama tak kasik ..
(hha! kesian kau)
sampai menangis dia ..
rupa2nya mama aku nak beli kan
hadiah untuk dia ..
kalau dia ikut tak jadilah kejutan ..
hha !

. dah ambil kek dekat kedai ,
pergi pula ke kedai yang jual anak patung ,
then cari spray party tu pula ..
adik aku yang kecik asyik telefon je,
kata dia lamanya kau ambil kek ..
ambil kek ke buat kek ?
aku cakap lah ambil kek ..

. dekat kedai kek tu aku beli belon
sekali .
dah balik je , terus tiup belon ..
pehh semput aku ..
hish2 seksa betul ..

. lepas dah siap tiup belon tu ,
aku dengan mama nak balik
tapi budak kecik tu nak ikut pula ..
adoh nanti kantoi lah ada hadiah ..
esh tak patut betul budak ni ..

. sampai dekat rumah muka aku denagn mama
cuak je . takut budak kecik tu nampak
hadiahnya ..

. dah siap mandi , lepas tu siap pergi
rumah nenek pula ..
malam tu aku tak pakai tudung pun ..
aku dengan akak sedara aku je tak pakai ..
kita orang ni ROCK ..
hha ! poyo betul ..

. lepas tu pak cik aku sampai ..
dia baca doa selamat ..
tapi aku duduk kat dalam ..
segan pula aku tak pakai tudung ..
hhe !

. dah siap baca doa selamat ,
masing2 dah lapar .
tapi nenek kata jangan makan sekarang
tunggu yang lain ..

. tunggu punya tunggu ,
ramai yang datang ..
terkejut aku ramai bebenoh orang datang ..
bila semua dah sampai
(kecuali member2 aku yang datang lambat tu)
kita orang terus raikannya ..
aku dengan eiein dah standby
dengan spray kita orang tu .. tapi adik aku
yang kecik asyik tengok je ..
aku cakap dengan eiein
lambat sikit lah ..

. dah siap potong kek
budak2 ni terus makan ..
abang sedara aku yang tengah
syok makan kek ..
terus terperanjat bila kena spray dengan
ayah aku , lepas spray dia ,
aku pula yang spray ..
dia terus bangun , nyaris2
aku nak kena kek ..
esh seram betul ..
dah lah pakai baju putih
nanati kotor pula ..
hha! rasakan semburan dari belanda ..

. lepas abang sedara aku dah kena
pakcik aku pun masuk rumah
dia siap cakap
"bahaya duduk dekat dengan dia orang ni"
tak sampai 5 saat ..
ayah aku dari belakang sembur pakcik aku ..
padan muka cik jal ..
hha ! konon nak elak tapi tak dapat ..

. tak alih2 aku tengah potong kek
ayah angkat aku tiba2 sembur
aku dengan eiein dari belakang ..
kita orang terperanjat ..
eh2 asal kita orang kena sembur pula
bukan befday kita orang pun hari ni ..
esh2 tak patut langsung ..

. mama aku cakap
"woi salah attacklah
bukan pika dengan eiein
punya befday
inaz punya befday lah ..
hha !"
aku pun cakap
"befday kta orang lambat
lagi lah .."
ayah angkat aku ketawa je..
tak tahu tangah bengang tu ..
hha !

. tengah2 ketawa member aku telefon
dia kata dia dah sampai
tapi segan ..
dia suruh pergi dekat dia orang ..
aku pun pergi lah ..
punyalah segan member2 aku ni ..
tak tahu pula aku yang dia orang pandai segan ..
hha !
aku jemput dia orang masuk .
segan2 dia orang ..
dia orang kata ramainya yang datang
segan kita orang ..

. lepas tu dia orang masuk ..
siap salam nenek aku ..
hish ! tak sangka member2 aku ni
baik ..
hha !

. sebelum dia orang balik ..
dia orang salam nenek , mama dengan ayah aku ..
tu pun malu2 ..
lepas tu aku teman dia orang dekat luar
then dia orang terus balik..

. lepas dia orang balik
aku ingatkan nak karok kejap .
tapi malulah ramai pula budak ..
tak jadi aku nak karok ..
aku duduk dalam rumah je ..

. dah kurang orang ..
baru aku karok ..
hhe ! segan tak segan lah kan ..
tapi malam tu tak lah meriah
sangat .. sebab abang naim tak ada ..
kesian dia , tak sambut befday dia ..
( kepada abang naim
jangan sedih2 tau . tahun lain
kita buat lagi )


. . orang dah tak ada
tinggal family2 je .
kita orang karok ramai2
hha !
best gila kot ..
lepas tu jaget2 lah ,
macamlah ..
family kita orang kepala gila2 ..
so kalau semua dah bergabung
makin jadilah gilanya ..
betul tak ?

. tepat pukul 12 kita orang
semua berhenti karok ..
sebabnya dah malam sangat ..
nanti orang nak tidur pun susah ..

. dah puas karok
kita orang terus kemas apa yang patut ..
lepas semua letak dekat dapur
kita orang sambung makan kek
yang tak habis tu .,
nanti membazir pula ..
kek mahal2 nak buang gitu je ..
memang tak patut lah kan ..

. tengah makan kek ni
nenek keluarkan hadiah dia ..
yang kita orang ni main teka2 pula ..
nak tengok siapa yang betul ,
akhir nya semua tak betul ..
kelakar pula ..
hha !
dah habis teka2 dan makan
kita orang terus lentok ..

. tu jelah yang aku nak ceritakan
apa yang jadi masa befday family tu ..

kalau ada cerita lagi , aku ceritakan ..
tata

Kalau Sukee Follow Laa Ukeyh

. nak keluar hari ni ..

salam ..
hari ni aku nak keluar pergi jalan2 ..
al maklum lah . esokkan nak buat befday
party family aku ..
so hari ni kena cari barang2 yang di perlukan ..
(hha! bedekah betul ayat aku)


mama kata hari ni nak gunting
rambut adik aku .. pada masa yang sama
aku nak colour rambut ..

hari ni ke minggu depan ?
hish pening2 ..

sebelum nak keluar kena kemas rumah dulu ..
kalau tak nanti ayah marah pulak ..
penatlah macam ni ..
:face60:
sekarang ni pun belum start kemas rumah
kejap lagi lah baru kemas ..
lagi pun baru bangun tidur ni ..
mandi pun belum lagi ..
(hish busuknya kau pika)
hha !

mama suruh jemput member2
tapi aku belum jemput lagi ..
adoh macam mana ni ..
um senang cerita mesej jelah dia orang ..
eh kejap2 nak tengok kredit dulu
cukup ke tak ..

adoh tak cukup pula ..
nak top up duit tak ada ..
hha ! nak minta mama lah ..
gaji yang kemas rumah hari tu pun belum dapat ..
*(buat kerja tak ikhlas)*
teruk betul aku ni ..
hish2 ..

oklah nak kemas rumah
lepas tu nak mandi ..
dah busuk sangat aku ni ..
hha !

bye ! kalau ada masa
aku sambung lagi cerita ni ..

SEKIAN .. TATA

Kalau Sukee Follow Laa Ukeyh